Site-urile sunt fisiere HTML (Hypertext Markup Language). Etichetele sau tagurile HTML sunt folosite in diverse scopuri astfel incat rezultatele finale sa fie unele in primul rand estetice, dar si sa ghideze motorul de cautare spre cele mai importante parti.
Cu ajutorul linkurilor utilizatorii ajung la informatiile dorite de pe site. Internetul este multimedia. O pagina web poate contine text, imagine, audio si video. Fiecare mediu are, de asemenea, multe subtipuri. Prin urmare, site-urile web pot fi proiectate pentru a se adresa grupului tinta sau unei anumite ocazii. Paginile web nu au restrictii spre deosebire de alte medii de promovare. De exemplu, la radio continutul nu poate fi decat audio, intr-o revista continutul va fi doar text si imagine, la TV continutul va fi doar video si audio insa este limitat ca dimensiune. Pe site insa poti pune totul, de la elemente audio si pana la text de dimensiuni foarte ample, cu costuri minime.
Creare website - Cum ajuta un site web la dezvoltarea afacerii?
Site-urile web reactioneaza. In functie de variabila, continutul este deja livrat de server. Astfel, fiecare utilizator poate sa vada imaginile si textul sau alte elemente in functie de ecranul sau atunci cand site-ul este responsive sau poate sa isi selecteze limba atunci cand site-ul este multilingv.
Desigur, alte medii interactioneaza si ele - de exemplu scrisorile sunt elemente vizuale insa sunt atat de invechite incat multi potentiali clienti pur si simplu arunca plicurile. Nici mailurile nu sunt toate deschise si multe ajung direct in spam. Adesea, comunicarea se poate face automatizat cu ajutorul unui site web. Diferenta de baza este insa ca pe site-urile web nu este consultat niciun suport auxiliar, dar conversatia are loc direct.
Obiceiurile de citire ale persoanelor aflate in mediul online sunt, de asemenea, diferite: marea inundatie de informatii necesita automat tehnici aplicate, pentru a selecta informatia corecta de cea incorecta. Intervalele de atentie sunt mult mai mici in mediul online. Atunci cand un utilizator ajunge pe site va scana dintr-o privire pagina. Daca informatia este structurata si vizitatorul gaseste imediat ce cauta, va ramane sa citeasca. Daca acest lucru nu se intampla, el va parasi site-ul rapid si va genera o sesiune foarte scurta, deloc apreciata de motorul de cautare.
Publicitatea pe site-uri web ofera mult mai multe posibilitati decat campaniile clasice. Adesea este bazat pe performanta. Publicitatea online poate fi generata dinamic si puternic concentrata. Aceasta poate depinde de context sau de mediul social (marketingul social media). Publicitatea pe internet este, de obicei, foarte eficienta. De asemenea, este mai eficient sa monitorizezi o astfel de campanie de publicitate decat una cu materiale printate.
Fiecarei pagini web i se atribuie o adresa URL. Adresa URL a domeniului ( www.site.ro ) se numeste pagina de inceput, pagina principala sau „acasa”. Subpaginile ( www.site.ro/pagina ) sunt de asemenea denumite pagini de destinatie, subdomenii sau subpagini in functie de scopul si modul in care sunt create. Totalitatea paginilor web ale unui domeniu poarta denumirea de site web.
Pe langa limbajul HTML de marcare, site-urile web sunt construite cu limbajul de proiectare CSS (Cascading Style Sheets). In timp ce HTML este responsabil pentru structura si interactiunea cu utilizatorul si baza de date sau serverul, CSS proiecteaza designul si aspectul unei pagini web. In plus fata de CSS, fisiere .php sau scripturi Java sunt incorporate intr-o pagina web.
Paginile web sunt percepute fundamental diferit de documentele tiparite, fie ca sunt carti, ziare sau pliante. Experimentele au dovedit ca paginile web sunt parcurse in forma literei F. Utilizatorul incepe in partea de sus, priveste spre marginea din dreapta a paginii si apoi se deplaseaza in jos pe marginea stanga a paginii. Textele sunt debordate in ansamblu. Ochii cauta cuvintele sau expresiile cheie pentru care site-ul a raspuns pe google. De asemenea, posibilitatea de derulare verticala si orizontala, modifica modul de receptie a unui site web.
Din acest motiv, este recomandabil sa lucrati intr-un text web cu un tabel de continut, paragrafe scurte si subpozitii, precum si o dimensiune a fontului usor lizibila. De asemenea, coninutul nu trebuie sa ocupe intregul ecran, deoarece lizibilitatea textului este extrem de dificila.
Toate aceste detalii sunt cunoscute de companiile de web design si de aceea prin colaborarea cu specialistii se vor obtine cele mai bune rezultate intr-un timp foarte scurt.