Pentru dezvoltarea unui site web este foarte importanta colaborarea cu o firma de web design care sa asigure toate elementele despre care vom discuta mai jos. Utilizatorilor obisnuiti le este greu sau chiar imposibil sa tina cont de toate aspectele legate de un site web care il face pe acesta sa obtina succesul dorit in mediul online.
Dezvoltare site web - avantajele unui site pentru orice domeniu de activitate
Exista tot felul de site-uri web care indeplinesc tot felul de functii si corespund tuturor tipurilor de obiective. Exista loc pentru aproape orice pe web, de la site-ul grafice top-line inspirate de un design supra-trendy pana la site-ul de prezentare formate dintr-o singura pagina care contin cateva informatii si date de contact.
Cu toate acestea, unul dintre obiectivele site-ului este de a transforma unii vizitatori in clienti potentiali gata sa apeleze la serviciile tale. Acest trafic brut ajunge pe site poate duce la un numar mai mic sau mai mare clienti potentiali, proces denumit conversie. Fiecare client care contacteaza firma este o conversie: un vizitator a devenit un potential client.
Aceasta capacitate a site-ului de a transforma vizitatorii in clienti potentiali este cruciala. Este important ca site-ul sa fie evaluat, deoarece te ajuta sa intelegi valoarea comerciala a site-ului tau web. In rapoarte mereu, vorbim despre rate de conversie, care se refera la proportia de vizitatori care iau contact cu firma prin site. Daca pentru 100 de vizite ai 3 contacte, rata ta de conversie este de 3%. In cazul unui magazin online, aceasta rata de conversie reprezinta procentul de vizitatori care au cumparat ceva. Acest concept poate fi utilizat pentru a evalua diferite scenarii de conversie datorita functionarii traficului pe site.
Cresterea ratei de conversie a site-ului ar trebui sa fie unul dintre cele mai importante obiective. De exemplu, daca lucrezi la ergonomia site-ului web si implementezi cai de navigare care evidentiaza ofertele, poti dubla rata de conversie, ceea ce inseamna ca ai dublat numarul de contacte sau vanzarile generate de site-ul web. Este posibil ca traficul sa ramana acelasi, dar iti dublezi vanzarile sau numarul de potentiali clienti care te contacteaza de pe site-ul web.
1000 de vizitatori cu o rata de conversie de 0,1% ofera un singur client. 100 de vizitatori cu o rata de conversie de 10% ofera 10 clienti. Acestea sunt numere extreme, dar posibile. Daca rata de conversie este crescuta de la 0,5% la 2% atunci vanzarile s-au inmultit de 4 ori ceea ce este foarte important.
Rata de conversie depinde de multi factori. O conversie poate valora cativa lei (tocmai ai vandut un tricou pe magazinul tau online) sau cateva zeci sau sute de mii de lei atunci cand atragi clienti spre servicii mai scumpe.
Aceasta se numeste valoare medie de conversie. Daca vindeti online, vom vorbi despre valoarea cosului de cumparaturi mediu. In cazul serviciilor, unde trebuie sa se parcurga pasi suplimentari inainte ca cei interesati sa devina clienti, trebuie sa se aplice o a doua rata de conversie pentru aceasta parte de vanzari. Pentru moment, ceea ce conteaza este sa intelegi ca site-ul web trebuie sa aiba o parte comerciala care sa prezinte serviciile sau produsele intr-un mod optim, pentru a avea cea mai buna rata de conversie posibila. Aceasta parte comerciala a site-ului web trebuie sa arate ce faci si cum te diferentiezi de concurenta.
In aceasta parte comerciala a site-ului web, este recomandat sa fie folosit un design curat, pentru a scrie texte scurte dar usor de inteles. Scopul aici este de a retine vizitatorul, de a-i oferi informatii si de a il ajuta sa inteleaga mai multe.
Dar chiar si cu o rata de conversie de 50%, daca ai un singur vizitator pe luna, rezultatele nu sunt bune si de aceea ai nevoie de vizibilitate foarte buna.
Companiile care investesc resurse in reproiectarea, optimizarea sau dezvoltarea designului si a continutului site-ului lor web fac acest lucru in primul rand pentru a creste vizibilitatea companiei lor. La inceput, trebuie sa fim preocupati de rata de mentinere si de conversie a vizitatorilor, altfel este zadarnic sa lucram pentru a creste traficul site-ului.
Cu ajutorul unei echipe de profesionisti, toate aceste detalii sunt usor de aplicat si pus in practica iar rezultatele vor fi cu siguranta unele dintre cele mai bune pe termen lung, acestea fiind de altfel si obiectivele unui site web.