Dupa ce ai stabilit care este cea mai buna oferta pentru realizare site pret este cu siguranta momentul sa alegi o schema cromatica impreuna cu echipa noastra. Culorile influenteaza modul in care utilizatorii iti vad site-ul si de aceea este foarte important sa tii cont de ele.
Realizare site pret - Contraste
Contrastele sunt un alt element important de luat in considerare. Ele determina lizibilitatea site-ului. Nimanui nu-i place sa stea cateva secunde pentru a intelege textul scris pe un buton de apelare la actiune sau pe vreun element grafic. Un buton alb pe un fundal alb va trece neobservat. In proiectarea elementelor grafice ale site-ului vor fi luate in calcul culorile. Nu numai culorile singe, ci si relatiile si asocierile dintre ele si diverse stari trebuie luate in calcul. Combinatiile de culori pot avea un impact semnificativ asupra accesibilitatii si a utilizabilitatii site-ului. Pentru a verifica daca combinatiile alese sunt cele corecte, cea mai buna tehnica este pur si simplu sa te asezi in locul utilizatorului. Utilizatorii trebuie sa poata citi si intelege cu usurinta continutul si structura site-ului. In ceea ce priveste lizibilitatea, psihologia culorilor tinde sa favorizeze portocaliul, galbenul, rosul si albastrul.
Optimizarea imaginii are un impact mare asupra performantei unui site web (in ceea ce priveste viteza de incarcare).
Moz a lansat recent un studiu care arata ca, pe un site de pariuri, schimbarea culorii butonului de la verde la galben a crescut rata de conversie cu peste 180%. Va recomandam cu tarie sa faceti mai multe teste de culoare A / B pentru a identifica culoarea care genereaza cele mai bune performante si are cel mai mare impact asupra scopului pentru care site-ul este creat.
Galben
In lumea marketingului, se spune uneori ca galbenul simbolizeaza seninatatea. Aceasta culoare este perfecta pentru magazinele de comert electronic care vand jucarii sau jocuri pentru copii. Partial pentru ca aceasta culoare este asociata cu prudenta, dar si cu bucuria de a trai, inocenta. Galbenul este adesea considerat cea mai energica culoare. De la o varsta frageda, copiii asociaza galbenul cu soarele si, prin urmare, cu caldura si fericirea.
Prin urmare, site-urile pentru copii (sau parintii lor) ar trebui sa aleaga aceasta culoare. Ne putem juca apoi pe nuantele de culori. Galbenul inchis sugereaza antichitate (culoarea pergamentului) si poate fi asociat cu intelepciunea sau curiozitatea.
Verde
Verdele este culoarea pacii, a linistii, a calmului si a naturii. Ofera un sentiment de calm, optimism, chiar regenerare. Nuantele intunecate de verde sunt mai degraba asociate cu banii si pot fi utilizate cu intelepciune de site-urile care doresc sa sugereze bogatie, crestere si stabilitate. Nuantele deschise de verde sunt mai degraba asociate cu primavara si pot fi folosite de site-urile care doresc sa reflecte relaxarea, prospetimea sau onestitatea. Site-urile legate de mediu au tot interesul sa aleaga verde ca si culoare dominanta.
Alegerea culorilor determina atmosfera site-ului. Daca site-ul da o impresie gresita sau transmite o atmosfera improprie pentru obiectivele propuse, aceasta poate duce la o rata de respingere semnificativa. Site-ul, in acest caz, poate sugera lipsa de experienta, lipsa de profesionalism sau chiar lipsa de incredere. Daca reusesti, prin alegerea culorilor, sa impartasesti o atmosfera in ton cu compania, oferta si tinta ta, aceasta ofera credibilitate site-ului tau, ceea ce poate avea efecte pozitive asupra performantei site-ului si conversiilor.
Se pot folosi diverse instrumente pentru a identifica culorile care se potrivesc cu marca dvs., tinand cont intotdeauna de regulile psihologiei culorilor si simbolismul asociat cu fiecare culoare. Ultimul sfat: nu uitati ca sensul culorilor poate varia de la o cultura la alta. O culoare considerata pozitiva de catre o cultura poate fi considerata negativa de catre alta. Albul, de exemplu, este asociat cu moartea in China, in timp ce este asociat cu casatoria in tarile de cultura crestina si cu puritatea. Intre timp, violetul este considerat o culoare feminina in majoritatea tarilor, dar este asociat si cu evenimente nefericite in Brazilia.